Miten toteutetaan VR-sovellus Unityllä? - SeAMK Projektit

Miten toteutetaan VR-sovellus Unityllä?

workshopin mainos,

Tervetuloa Training 4.0 XR-hankkeen järjestämään työpajaan, jossa opit toteuttamaan VR-sovelluksen Unity pelimoottorilla. VR-sovellukset rakennetaan lähtökohtaisesti hyödyntämällä peliteollisuudesta tuttuja pelimoottoreita ja näistä suosituin on Unity. VR-sovelluksen toteutus vaatii aluksi ympäristön konfigurointia ja erilaisten tarvittavien lisäosien asentamista pelimoottoriin. Koulutuksessa käydään läpi  tämä prosessi  alusta alkaen siten, että lopputuloksena syntyy valmis pohja, joka sisältää tarvittavat VR-toiminnallisuudet sovelluksen toteuttamista varten. Kouluttajana toimii TKI-asiantuntija Sakari Pollari, jolla on usean vuoden kokemus VR-sovellusten toteuttamisesta sekä Unity pelimoottorista.

Tapahtuman aikataulu

📅 Ke 30.11.2022

🕐 klo 13:00 -15:00

📍 SeAMK Frami A (XR-LABORATORIO A220.1) osoitteessa Kampusranta 9, Seinäjoki sekä webinaarina Teamsissa

 

Työpajan ohjelma

13:00 Alkusanat – projektipäällikkö Janne Kapela, SeAMK TKI, Training 4.0 XR-hanke

13:10 Yleistä asiaa VR-sovelluksista ja niiden toteuttamisesta – Asiantuntija Sakari Pollari, SeAMK TKI

13:30 Unity projektipohjan luominen VR-sovellusta varten

14:00 Yksinkertaisen toiminnallisen VR-sovelluksen toteutus

14:45 Keskutelu ja koulutuksen päätös

 

Tarkemmat tiedot tapahtumasta sekä Teams-linkki lähetetään lähempänä tapahtumaa.

 

Lisätietoa hankkeesta https://projektit.seamk.fi/training4xr

Projektipäällikkö Janne Kapela, 0408680663, janne.kapela@seamk.fi