YRITYS VERKOSSA -sarja: Hyödyllinen ja innostava sisältö sosiaalisessa mediassa on osa liiketoimintaasi!
Verkkosivujen kehittäminen strategian näkökulmasta ja sosiaalisen median integrointi muuhun markkinointiin.
Miten esittelet palvelusi tai tuotteesi nettisivullasi ja sosiaalisen median kanavissa? Onko tieto tarjolla asiakasläheisesti niin, että asiakkaasi ja mahdollinen tuleva asiakkaasi löytää tarvitsemansa tiedon – ja enemmän! Kaiken arkisen tiedontarpeen taustalla on asiakaspolun tunnistetut vaiheet: tietoisuus, harkinta, päätös/ostaminen, asiakkuus, kanta-asiakkuus, suosittelu. Entä jo ostaneet, miten palvelen heitä parhaiten?
Hyödyllistä ja innostavaa sisältöä on yllättävän helppo tuottaa. Mitä sinne someen nyt taas julkaisisi -puntaroinnit ovat pian historiaa: kun olet miettinyt yrityksesi viestisisällöt, sinun on helppo monistaa niitä eri kanaviin. Näitä kanavia voivat olla nettisivusi, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, verkkokauppa, YouTube… missä asiakkaasi liikkuvatkaan. Nämä ovat digitaalisia kohtaamispisteitä. Kun digitaalisen markkinointiviestinnän tavoitteet ja sisällöt on mietitty liiketoimintasi tavoitteiden mukaan suunnitelmallisesti ja jopa merkitty kalenteriin, vapautuu sinulle itsellesi aikaa muuhun.
Tässä koulutuksessa opit katsomaan yrityksesi markkinointiviestintää kokonaisuutena ja asiakkaan näkökulmasta. Opit luomaan itse hyödyllisiä, innostavia ja jopa viihdyttäviä sisältöjä.
Kohderyhmä: Somesisältökoulutus on suunnattu eteläpohjalaisille konkariyrittäjille ja yritysten konkarityöntekijöille, jotka tarvitsevat työssään erilaisten some-alustojen perustamisen, sisällönluomisen ja päivittämisen osaamista sekä yleistä ymmärrystä markkinoinnin suunnittelusta ja johtamisesta. Koulutus ja työpaja soveltuu myös sosiaalisen median hyödyntämisen maailmaan ensi kertaa pulahtaville.
Tule Framille kuulemaan SeAMKin Yrittäjyys ja kasvu -painoalan asiantuntija Sini Karjalaisen johdanto ja vinkit alkuun pääsemiseen:
- Johdanto markkinointiajatteluun ja yrityksen näkyvyyteen netissä, keskitytään erityisesti somealustoihin
- Kun kaikki liittyy kaikkeen – sinulle arkinenkin asia voi olla asiakkaalle kiinnostava katsottava ja johtaa ostopäätökseen
- Miten valitset yrityksellesi sopivimmat somekanavat ja miten tehdään somekalenteri – ja osaanko hoitaa kaiken itse?
- Työpajaosuudessa ideoidaan sisältöjä yrityksen digitaalisiin kohtaamispisteisiin vinkkien avulla ja ajoitetaan niitä somekalenteriin.
Miten valmistaudut? Varmistathan, että sinulla on mahdollisten olemassaolevien sometiliesi muokkausoikeudet ja tunnukset mukana. Tunnukset on hyvä testata ennen työpajaa. Ota mukaan oma tietokone ja/tai älypuhelin.
Paikka: Frami F, DBL F407
Koulutus on osallistujille maksuton.
Ilmoittautuminen 8.5.2023 mennessä tästä.
Myös etäosallistuminen mahdollista johdanto-osuuteen. Ilmoittautuneille toimitetaan Microsoft Teams- linkki. Työpajaosuuteen voit osallistua vain paikalla Framilla.
DIKO-hankkeessa kehitetään eteläpohjalaisten mikro- ja pk-yritysten, sekä näiden henkilöstön digitaalista osaamista. Rahoitus on Euroopan Unionin sosiaalirahastosta (ESR). Toteuttajina ovat Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Vaasan yliopisto.
Lisätietoja Katja Kaataja p. 040 830 4023, katja.kaataja@seamk.fi