Oman alueen ja organisaation kulttuuriset vahvuudet
Tässä webinaarisarjan toisessa osassa teemoina ovat:
- Kulttuuristen resurssien kartoitus (alueellinen ja paikallinen kulttuuri matkailun voimavarana)
- Tarinankerronnan mahdollisuudet
- Oman brändin ja identiteetin merkitys
Kulttuurituottaja matkailun kehittäjänä
Kulttuurimatkailun kansallisen kehittämisen tiekartassa määritellään kulttuurimatkailun kansalliset kehittämistoimet tuleville vuosille. Mikä rooli tuottajalla tässä kehitystyössä voisi olla?
Viiden kerran koulutuspaketissa tutustutaan kulttuurimatkailun perusteisiin ja sen tuottamiseen osana matkailualaa. Koulutuskerroilla esitellään kulttuurimatkailutuotteita, jotka hyödyntävät paikallista kulttuuriperintöä, tapahtumia ja elämyksiä, ja jotka on suunniteltu kestävän matkailun periaatteiden mukaisesti.
Koulutuksessa tutustutaan myös kohderyhmälähtöiseen suunnitteluun, yhteistyöhön eri sidosryhmien kanssa, sekä markkinoinnin ja viestinnän peruskeinoihin osana kulttuurimatkailun kehittämistyötä.
Koulutuksen järjestää Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja se toteutetaan webinaarina. Kullekin kerralle on ennakkoilmoittautuminen.
Tälle toiselle kerralle pääset ilmoittautumaan tästä.
Maksuttomat webinaarit tarjoaa Tuottajakeskus Living Lab –hanke, joka on Euroopan unionin osarahoittama ja jota koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry.