Tuotteistaminen ja kohderyhmälähtöinen suunnittelu
Tässä webinaarisarjan kolmannessa osassa teemoina ovat:
- Tuotteistamisen perusvaiheet
- Kohderyhmien määrittely ja asiakasprofiilit
- Elämyksellisyyden rakentaminen
Webinaarissa asiantuntijavieraana on Siida – museon yleisövastaava Taija Aikio.
Saamelaiskulttuuria esittelevä Siida – museo palkittiin vuoden museona Suomessa 2024 ja museolle myönnettiin myös eurooppalainen EMYA -palkinto samana vuonna 2024. Siidan palkitsemisperusteina mainittiin erityisesti: museon uudistettu kokonaisuus, saamelaisyhteisön laaja osallistuminen näyttelyn valmisteluun (yli 300 saamen yhteisön jäsentä) ja esineiden palautusten (repatriaatio) edistäminen.
Kulttuurituottaja matkailun kehittäjänä
Kulttuurimatkailun kansallisen kehittämisen tiekartassa määritellään kulttuurimatkailun kansalliset kehittämistoimet tuleville vuosille. Mikä rooli tuottajalla tässä kehitystyössä voisi olla?
Viiden kerran koulutuspaketissa tutustutaan kulttuurimatkailun perusteisiin ja sen tuottamiseen osana matkailualaa. Koulutuskerroilla esitellään kulttuurimatkailutuotteita, jotka hyödyntävät paikallista kulttuuriperintöä, tapahtumia ja elämyksiä, ja jotka on suunniteltu kestävän matkailun periaatteiden mukaisesti.
Koulutuksessa tutustutaan myös kohderyhmälähtöiseen suunnitteluun, yhteistyöhön eri sidosryhmien kanssa, sekä markkinoinnin ja viestinnän peruskeinoihin osana kulttuurimatkailun kehittämistyötä.
Koulutuksen järjestää Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja se toteutetaan webinaarina. Kullekin kerralle on ennakkoilmoittautuminen.
Tälle kolmannelle kerralle pääset ilmoittautumaan tästä.(Avautuu uuteen ikkunaan)
Maksuttomat webinaarit tarjoaa Tuottajakeskus Living Lab –hanke, joka on Euroopan unionin osarahoittama ja jota koordinoi Tampereen ammattikorkeakoulu kumppaneinaan Metropolia Ammattikorkeakoulu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Humanistinen ammattikorkeakoulu ja elävän musiikin edunvalvontajärjestö LiveFIN ry.
