Yhteinen koulutus: Tiedonhankinta ja seuranta matkailuyrityksessä
Hankkeen koulutuskokonaisuuden ensimmäisen osion muodostivat kaksi, kaikille osallistujille yhteistä koulutusiltapäivää, joissa käsiteltiin tiedonhankintaprosessia.
Yhteisen koulutusosion tavoitteena oli lisätä osallistujien ymmärrystä tiedon hankinnasta ja seurannasta, sekä luoda sen kautta pohjaa matkailuyritysten digitaalisen liiketoiminnan valmiuksien kehittämiselle. Lähtökohtana oli ajatus siitä, että tiedon avulla yrityksen digitaalista liiketoimintaa voidaan johtaa ja kehittää suunnitellusti ja tavoitteellisesti.
Koulutusten sisällöt on kuvattu alla. Tämän sivuston materiaalipankista löytyy aiheesta itseopiskeltavia materiaaleja, videoita, digitaalisia oppaita ja linkkivinkkejä. Lisäksi syksyllä 2022 julkaistaan e-oppaana tiedon hankinnan ja seurannan työkalupakki matkailuyritysten tiedonhankinnan ja seurannan tueksi.
Tiedonhankinta ja seuranta matkailuyrityksessä, 13.1.2022 klo 12.30–16
Etätoteutus Teamsin välityksellä, osallistumislinkki lähetetään hankkeeseen ilmoittautuneille.
Iltapäivän avaus: Anne-Mari Latvala, projektipäällikkö, SeAMK
Kouluttaja: Ari Haasio, yliopettaja, SeAMK
- Mitä on tiedonhankinta prosessina; mitä tarkoitetaan tiedonhaulla ja -hallinnalla?
- Mikä merkitys tiedolla on ja miten tietoa voidaan hyödyntää liiketoiminnassa?
- Miten kehittää oman alan tiedon seurantaa ja analysointia, sekä erityisesti kilpailijatiedon ja asiakastiedon hyödyntämistä?
- Mikä merkitys on sosiaalisessa mediassa käydyillä keskusteluilla ja palautteilla, mitkä ovat niiden löytämismekanismit ja miten reagoida niihin asiakasrajapinnassa?
Tiedon hyödyntäminen matkailuyrityksen toiminnassa, 27.1.2022 klo 12.30–16
Etätoteutus Teamsin välityksellä, osallistumislinkki lähetetään hankkeeseen ilmoittautuneille.
Kouluttaja: Ari Haasio, yliopettaja, SeAMK
- Mitä on tiedolla johtaminen?
- Miten tietoa voidaan hyödyntää matkailuyrityksen toiminnassa, erityisesti digitaalisen liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä?
- Miten hyödyntää tiedolla johtamista asiakkuuksien hallinnassa ja asiakkaiden sitouttamisessa?
- Miten tuottaa itse tietoa yrityksen ydintoiminnan tueksi; erityisesti sosiaalisen median kanaviin – miten muotoilla omaa viestintää asiakasryhmien erityistarpeet huomioiden?
Etänä toteutettavat koulutukset on tallennettu hankkeen osallistujien käyttöön.