Matkailutuotteen muotoilu ja hinnoittelu verkossa - SeAMK Projektit

Matkailutuotteen muotoilu ja hinnoittelu verkossa

Matkailutuotteen muotoilu ja hinnoittelu verkossa -koulutusosio

Digitaitokoulutuksen seitsemännellä kerralla perehdyttiin matkailutuotteiden muotoiluun ja hinnoitteluun verkossa. 

Koulutuksessa käytiin läpi, miten yrityksessä kannattaa muotoilla ja hinnoitella matkailutuotteita ja -palveluita, erilaiset digitaaliset myynti- ja jakelukanavat huomioiden. Keskeisenä näkökulmana koulutuksessa oli ostettavuus verkossa ja se, miten ostettavuutta voidaan parantaa tarkoituksenmukaisen tuotteistamisen kautta. Tuotteistamisessa pohdittiin erityisesti tuotekuvausten; kuvien ja tekstien, merkitystä ja sitä, miten ne voidaan kohdentaa yrityksen omille kohderyhmille.

Koulutuksen tavoitteena oli opastaa osallistujia kehittämään nykyisiä tuotteistamiseen ja hinnoitteluun liittyviä toimintamallejaan, sekä kannustaa rohkeasti kokeilemaan uusia keinoja tuotteiden ja palveluiden muotoilussa ja kuvaamisessa; kuten tarinankerrontaa, videoita ja asiakkaiden matkakokemusten hyödyntämistä. Lisäksi koulutuksessa perehdyttiin hinnoittelun perusteisiin ja matkapakettilakiin.

Koulutuksessa käsiteltyjä teemoja:

  • Miten muotoilla ja hinnoitella matkailutuote tai -palvelu digitaalisissa myynti- ja jakelukanavissa?
  • Ostettavuus verkossa
  • Miten hyödyntää kuvia ja tekstejä tuotteiden ja palveluiden muotoilussa ja kuvaamisessa?
  • Miten kehittää erilaisia toimintamalleja ja keinoja tuotteistamisessa – kohdennetusti ja eri asiakasryhmiä houkuttelevasti?
  • Matkailualan yleinen hinnoittelu- ja ansaintalogiikka; hinnoittelun perusteet ja matkapakettilaki.

Koulutuksen tallenne ja koulutusmateriaalit kokonaisuudessaan ovat ainoastaan osallistujien käytössä.