Digimarkkinointi, sisällöntuotanto ja näkyvyyden kasvattaminen
Digimarkkinointi, sisällöntuotanto ja näkyvyyden kasvattaminen -koulutusosio
Digitaitokoulutuksen viidennellä kerralla perehdyttiin matkailuyrityksen digimarkkinointiin, sisällöntuotantoon ja näkyvyyden kasvattamiseen.
Koulutuksessa tarkasteltiin digimarkkinointia erityisesti yrityksen digitaalisen löydettävyyden parantamisen näkökulmasta. Koulutuksessa käytiin läpi erilaisia digimarkkinoinnin keinoja, joiden avulla pyritään lisäämään yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä, sekä saamaan sitä kautta kävijäliikennettä yrityksen omille kotisivuille tai verkkokauppaan. Koulutuksen keskiössä olivat keskeiset digimarkkinoinnin kanavat ja työkalut; erityisesti Google, optimointi ja sosiaalisen median tavoitteellinen hyödyntäminen. Osiossa pyrittiin vahvistamaan osallistujien ymmärrystä markkinoinnin ja myynnin yhteydestä, koska pelkkä näkyvyyden kasvu ei vielä tuota tulosta yritykselle, jos ei se johda asiakkaiden varaus- ja ostotoimintoihin.
Koulutuksessa käsiteltyjä teemoja:
- Mitä on digimarkkinointi ja miten sen avulla voidaan parantaa yrityksen löydettävyyttä?
- Mitkä ovat digimarkkinoinnin keskeiset kanavat ja työkalut ja miten hyödyntää niitä tavoitteellisesti?
- Miten tuottaa kiinnostavaa sisältöä verkkoon ja kasvattaa näkyvyyttä?
- Mikä on markkinoinnin ja myynnin yhteys?
Koulutuksen tallenne ja koulutusmateriaalit kokonaisuudessaan ovat ainoastaan osallistujien käytössä.