Asiakasvaatimukset kehittämisen ohjaajina
Tälle sivulle kerätään asiakasvaatimusten tunnistamiseen ja toteuttamiseen liittyviä materiaaleja. Täältä löydät myös linkit Moodle-oppimisalustalla oleviin itseopiskelumateriaaleihin, joista on mahdollista saada digitaalinen osaamismerkki.
Siihen asti, kun hankkeen ensimmäiset materiaalit valmistuvat, voit jo virittäytyä tunnelmaan tutustumalla aiemmin päättyneessä Laadulla kilpailukykyisempiä tuotteita ja palveluita pk- ja mikroyrityksissä -hankkeessa tuotettuihin materiaaleihin.
-
Palvelupolku
Palvelupolun mallintaminen
Kriittinen pisteTäältä löydät palvelupolun mallintamiseen käytettävän mallin, jonka avulla voit kuvata ja mallintaa minkä tahansa palvelun etenemisen. Materiaalissa on myös malli kriittisen pisteen määrittelyn tueksi.
-
Kooste palvelumuotoiluprosessin työkaluista ja malleista
Palvelumuotoiluprosessin tuplatimanttimalli ja mallissa hyödynnettäviä työkaluja
- Empatiakartta
- Asiakaspersoona
- Palvelupolku
- Aivoriihi
- Lotuksenkukka
- Ideoiden arviointimatriisi
- Kuvakäsikirjoitus
- Ideoiden mallinnus
- PalauteruudukkoTäältä löydät koosteen palvelumuotoilun työkaluista ja malleista, joita voit käyttää palvelumuotoiluprosessin tuplatimanttimallin eri vaiheissa.